2017. december 16., szombat

Magos-diós teljes kiőrlésű kenyér


Szeretem a sötétebb színű, tömör kenyereket, bizonyára azért is, mert gyermekkoromban, külföldön élve megszoktam az orosz fekete kenyér ízét. Szeretem, hogy szikkadtan is finom. Ez a magos kenyér az egyik kedvencem, pedig nem kifejezetten csinos kenyér őkelme. Mégis roppant ízletes és laktató. Mandulát, mogyorót is tehetünk bele. Sütés után 2 nappal a hűtőben szoktam tartani, amíg el nem fogy, és pirítósként eszem.

Amire szükségem lesz:

Összesen 50 dkg szárazanyag: 15 dkg tönkölyliszt, 15 dkg rozsliszt,10 dkg zabpehely, 10dkg zabkorpa
Magok: 10 dkg magmix, 5 dkg dió, 5 dkg szezámmag,5 dkg lenmag
Kovászhoz: 1 tasak száraz élesztő, 1 dl langyos tej, 1 kiskanál cukor, 1 ek liszt
2 dl langyos víz, 1 kiskanál só

Így készítem:

Az élesztőt felfuttatom a langyos tejjel,a cukorral és a liszttel. Minden szárazanyagot és a magokat egy nagy tálba öntöm, majd a habos élesztővel, 2 dl langyos vízzel és kb. 1 kiskanálnyi sóval összedagasztom, összegyúrom. Hagyom egy kicsit kelni, kerek vagy hosszúkás tepsibe teszem, pihentetem 10 percet, aztán megsütöm max. 200 fokon. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése