2021. július 26., hétfő

Libamáj és körtepálinka

Libamáj és körtepálinka, a tökéletes páros.
A libamájat tejben és tokaji borban tartom egy éjszakán át, aztán lábasban lassan megsütöm annyi libazsírban, hogy teljesen ellepje. A megsült libamájat lezárható dobozba teszem és a langyos zsírt ráöntöm, majd hagyom megdermedni a hűtőben. Így sokáig eláll. Csak akkor sózom, amikor esszük, soha nem sütés közben. Kacsamájat is sütünk így és a kacsazsírt aztán szinte bármilyen húsétel készítésénél használom. Különlegesen finom a tokajis-mascarponés libamájpástétom.

Étkezőasztalunk olyan lett, mint egy virágszőnyeg. Maga az asztal ikeás termék és sérült lapját először lecsiszoltam, krétafestékkel átfestettem, majd akrilfestékkel festettem meg rá a virágokat. Végül lelakkoztam. 
Itt lehet látni az asztalt még festés közben.

Ezt a virágos díszt selyemvirágokból készítettem és egy családi hokedlire tettem, melyet még dédnagyapám készített úgy száz évvel ezelőtt. Szépen restauráltam mind a három hokedlit és krémszínűre lefestettem őket.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése