2014. március 29., szombat

Citromos-tejszínes spagetti


CITROMOS-TEJSZÍNES SPAGETTI
SPAGHETTI AL LIMONE

Kényeztető tésztás étel, meglepően finom selymes, citromos krémmel. Amikor először hallottam ezt a receptet, el sem tudtam képzelni, hogyan lehet megenni spagettit citrommal. Azóta pedig nagy kedvencünk, a lányaim egyszerűen imádják. Annyi ideig tart elkészíteni, amíg megfő a spagetti tészta.

Amire szükségem lesz:

1 dl főzőtejszín, 10 dkg krémsajt (vagy pár db kockasajt), 2 tojássárgája, egy marék reszelt füstölt sajt, 1 citrom leve, 1 citrom reszelt héja, 1 fél narancs reszelt héja, egy csokor petrezselyem, só, bors
fél kg spagetti tészta, 1 evőkanál olaj, só

Így készítem:

Felforralok egy nagy lábasban vizet, megsózom, 1 evőkanál olajat öntök bele, beleteszem a spagetti tésztát és megfőzöm. Közben 1 dl főzőtejszínben felolvasztok 10 dkg krémsajtot, hagyom hűlni, majd belekeverem 2 tojás sárgáját, egy marék reszelt füstölt sajtot, a reszelt citromhéjat, narancshéjat, sózom ízlés szerint, frissen őrölt borsot teszek bele és a végén egy citrom levével összekeverem. Nagyon szép, fényes sárga színű krém lesz. Tányérokra kiszedem a tésztát, ráöntök a krémből mindegyikre, majd megszórom sok petrezselyemmel meg reszelt sajttal. 

Ötlet N 1: Készülhet más tésztából, is, makaróniból vagy csavart tésztából, bármilyenből.
Ötlet N 2: Fokhagymásan is finom, és parmezánt is lehet rá szórni.
Ötlet N 3: Narancshéjat nem muszáj bele tenni, én a színe miatt szeretem.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése