2016. november 26., szombat

Gyors spenótfőzelék

A spenótfőzeléket jó fokhagymásan, rántás helyett besamellel készítem. Igen hamar, szinte semmiből készül el. 
A spenótot nagyon szeretem sajtkrémes palacsintába is tölteni és megsütni, bébispenót leveléből pedig salátát készítek.

Amire szükségem lesz: 
450 gr fagyasztott spenót, 4-5 gerezd fokhagyma vagy több, 1-2 zsemle, a zsemle beáztatásához 1-2 dl tej, só, bors
A besamelhez: 3 dkg vaj, kb 3 dl tej, 2 ek liszt, só, bors, szerecsendió
Köretként: pár szem héjában főtt krumpli, 1 ek. vaj, kb 2 ek olaj, só vagy sült krumpli fűszerkeverék, 1-2 tojás, pár db virsli

Így készítem: 
1-2 db zsemlét kockákra vágok és tejbe beáztatom.
A spenótot lábosba téve hagyom felengedni, beleszórok 4-5 db zúzott fokhagymát, sózom, borsozom és pár perc alatt felforralom, összefőzöm. Közben a vajat felolvasztom és beleszórom a lisztet, összekeverem és amikor sercegni kezd, felengedem annyi tejjel, hogy krémes állagú legyen. Közben folyamatosan kevergetem, nehogy csomós legyen. Picit megsózom, borsozom, szerecsendiót is adokhozzá. A besamelt, a tejbe áztatott zsemlét belekeverem a spenótba. 
A krémes, lágy zöld színű spenótot tükörtojással és sült virslivel tálalom. Mellé egy adag vajas, fűszeres sült krumplit kínálok.

A vajas, fűszeres sült krumplihoz héjéban megfőzök pár kisebb krumplit. A főtt krumplikat meghámozom, kockákra vágom. Vajat felolvasztok 2 evőkanálnyi olajban serpenyőben és beleszórom a krumplikockákat, megszórom fűszerrel vagy csak sózom és szépen megpirítom





A szép, kézi szőttes terítőt és a kis bögrét egy vásárban találtam, a rózsaszín tányért pedig a lányaimtól kaptam a születésnapomra, ételfotózásra. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése