2018. január 16., kedd

Karamellkrém


A karamell az édességek királynője: olvasztott cukorból lehet csillogó, ropogós máz képviselőfánk tetején, vagy tejkaramella, vagy Dobos torta kalapja. Ezt a karamellkrémet pedig poharakba adagolva desszertként önmagában is kínálhatjuk.

Amire szükségem lesz: 

15 dkg cukor, 5 tojássárgája, 6,2 dl tej, 35 gr étkezési keményítő, 40 gr vaj, 3 cl rum

Így készítem:

1,2 dl tejet elkeverek 35 gr étkezési keményítővel. A 15 dkg cukrot 4 evőkanál vízzel felforralom és amikor habos aranybarna lesz, belecsurgatok 5 dl tejet, kavargatom, félrehúzom és hagyom kicsit hűlni. Egyenként beleengedek 5 tojássárgáját, folyamatosan kavargatva. Hozzáadom az étkezési keményítővel elkevert tejet és melegítem tovább alacsonyabb hőfokon. Szépen be fog  sűrűsödni. Leveszem a lángról és  hozzáadom a vajat és a rumot. Üvegpoharakba adagolom és díszítem.
Készítettem ajándékba is: a karamellkrémre, ropogós kekszet, pirított mandulát, reszelt fehér csokit tettem.
A kis tégelyek mind erős pistás, vagy reszelt tormás üvegek. Mindig elmosom őket, mert nagyon praktikus kis üvegek és például fűszertartóként is használom őket. 

Csokiszósszal és kekszmorzsával díszített karamellkrém Karácsonyra.
Tojáslikőrös tejszínhabbal mennyeien finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése