2014. március 23., vasárnap

Waldorf-saláta

 Waldorf-saláta

Laktató saláta, mert egyszerű főtt krumpli az alapja. Szeretem, ahogy finoman ropog benne a dió, érezni az alma savanykás ízét.  
Szeretem, mert szinte mindig van itthon hozzá minden hozzávaló és bármikor össze lehet dobni, amikor megkívánjuk. Igen gyorsan elkészül, igazából a legtöbb idő avval megy el, hogy összevágjuk a hozzávalókat. A majonézt gépi habverővel  készítem, így az sem tart tovább pár percnél. Néha a majonézes salátákat hamis majonézzel keverem össze, abban kevesebb a kalória. Ennek a salátának rengeteg változata van, mi ezt szeretjük és számtalanszor készítjük.

Amire szükségem lesz:  

kb fél kg krumpli,  kb fél zellergumó, 2 db alma, 1 evőkanál citromlé, fél szál póréhagyma, 3-4 szál újhagyma, egy marék durvára vágott dió

a majonézhez: 2 tojássárgája, 2 dl olaj, fél citrom leve, 1 evőkanál mustár, 1 kiskanál cukor, 1 dl tejföl, só, bors

a hamis majonézhez: 2 dl natúr kaukázusi kefír, 1-2 evőkanál mustár, só, bors, ízlés szerint valamilyen édesítőszer cukor helyett, ha kalóriaszegény változatot szeretnénk

Így készítem:

A krumpli és a zeller főzve,  a többi hozzávaló nyersen kerül bele.  A krumplit héjában főzöm, majd hámozom, kockára vágom. A kockára vágott zellert picit megsózva megpárolom  pár perc alatt.  Az almához kikészítem az 1 evőkanálnyi citromlevet egy tálkába és ebbe szóróm bele a kis darabokra vágott almát azonnal, hogy ne barnuljon meg. A hagymákat felszeletelem. A diót vagy aprítóban durvára vágom, vagy késsel. Ha szép diónk van, érdemes késsel, mert látszani fog a félbevágott, szeletelt diószem szép formája és jól fog mutatni a salátán.
Összekeverem a majonézt, úgy hogy egy nagy tálba teszem a tojássárgáját, habverővel habosítom, majd sorban beleöntöm az olajat, a citromlevében feloldott cukrot, a mustárt és sózom, borsozom.
A hamis majonézhez pár másodperc alatt összekeverem a kefírt a mustárral, sóval, borssal, édesítővel.
Összekeverem a saláta hozzávalóit a majonézzel, szép nagy tálba teszem, szép diószemekkel és újhagymával díszítem.



Ezt a vágódeszkát ajándékba kaptam pár éve egy tehetséges, sokoldalú barátunktól, aki bele is faragta a nevemet. Hatalmas vágódeszka, nagyon szeretem használni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése