2014. április 2., szerda

Humusz és falafel



HUMUSZ ÉS FALAFEL

A mesés Keletet idézik ezek a csicseriborsóból készült fűszeres ételek. Családi kedvenc mind a kettő, valahogy sosem elég belőlük, bármennyit készítek.  
A képen látszik, hogy egyszerre készült a két étel, a megfőtt csicseriborsót kétfelé osztottam és az egyik részből falafel, a másikból humusz lett.

FŰSZERES CSICSERIBORSÓ KRÉM, vagyis HUMUSZ

Amire szükségem lesz:

30 dkg főtt csicseriborsó, 5-6 gerezd zúzott fokhagyma, 4 evőkanál citromlé, 2 evőkanál tahini (szezámkrém), 1 evőkanál zahtar arab fűszer, 1 kiskanál őrölt római kömény, 2 evőkanál étolaj, só, bors, 2 evőkanálnyi a csicseriborsó zöldséges alaplevéből, 1 evőkanál erős pista

Így készítem:

Megfőzöm a csicseriborsót puhára mintha babot főznék, zöldséges alaplében.  Az összes hozzávalót aprító gépbe teszem és pürésítem. Teszek bele 1-2 evőkanálnyit abból az alapléből, amiben a csicseriborsót főztem, így még krémesebb lesz.
Elfelezem a humuszt és az egyik felébe keverek egy evőkanálnyi erős pistát, a másikba nem.
Tálaláskor meglocsolhatom olívaolajjal, olajbogyóval is díszíthetem, vagy mellé kínálom. Pirítóssal, sült hússal nagyon finom.

Ötlet N 1: a száraz csicseriborsót be lehet áztatni előtte pár órával, így hamarabb fő majd meg.

Ötlet N 2: a tahinit és a zahtart az Ázsia boltban lehet kapni, a Fővám téri Nagycsarnok mellett balra. Ez egy igazi kincsesbánya, mindenféle fűszert és különlegességet árulnak.

CSICSERIBORSÓ FASÍRT, vagyis FALAFEL

Amire szükségem lesz:

40 dkg főtt csicseriborsó, 1 nagy fej apróra vágott hagyma, 3-5 gerezd zúzott fokhagyma, 1 tojás, só, bors, 1 evőkanál pirospaprika, 1 kiskanál őrölt kömény, pici szerecsendió és pár szál apróra vágott petrezselyem, 1 evőkanál zsemlemorzsa

Így készítem: 

A hozzávalókat az aprító gépbe teszem, pépesítem. Olyan lesz, mint a fasírt. Ha nem akar összeállni, beleütök még egy tojást. Golyócskákat vagy kisebb lapos fasírtokat formázok belőle és bő olajban megsütöm. Pitával, friss paradicsommal, uborkával, joghurttal vagy rizzsel kínálom.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése