2018. január 11., csütörtök

Díszes szülinapi torták

Magyar népi hímzés ihlette tortácskák ajándékba.

Hello Kitty-s torta

Nem vagyok profi cukrász, ezért ezek a torták, tudom, nem tökéletesek. De az biztos, hogy nagy szeretettel készültek az elmúlt években, lányaim születésnapjára, vagy ajándékba vagy megrendelésre. Mind marcipán és fondant bevonatú torták, gondosan megtervezve, díszítgetve. Némelyik nagy kihívás volt, de volt, amelyik bonyolultsága ellenére elég hamar elkészült. Emlékszem, hogy mennyire élveztem mindig magát az alkotás folyamatát és aztán pedig látni a meglepett, boldog arcokat. Sosem felejtem el, például, amikor a Barbie tortát a gyerekek először meglátták.  

További marcipános torták a blogon:
Hercegnős torta: kislányok szeretnek hercegnőnek öltözni, játék koronát viselni. Ezt az emeletes tortát marcipánvirágokkal díszítettem. Akkor még semmilyen kiszúróformám nem volt ehhez, ezért minden egyes virágot ollóval vágtam ki a marcipánból. A torta tetejére tettem a játék koronát. 

Kalóz-torta: a szigeten pálmafa és egy dobozka kincsekkel. A kincsek arany- és ezüst cukorgyöngyök. A pálmafánál csaltam, és kartonpapírra tettem a levelét, mert a marcipán lágy anyag és nem állna meg így magától.
 Három torta egyszerre készült. 
Tornyos kastély: ezt elég nehéz volt úgy megcsinálni, hogy szép szabályos tornyok legyenek. Fondant bevonatú.

 Pókember torta részlete. 
 Első fondant tortám: tavaszi mező lepkékkel. 

Szeretem ezeket az indás díszeket. Sosem tervezem meg előre, ezek a minták nagyon gyorsan alakulnak ki a kezem alatt. 
 Winx torta (ez egy rajzfilm-sorozat címe). 
Barbie torta: egyik kislányom születésnapjára készült. A babát alufóliába csavartam és beleállítottam egy kerek csokitortába, majd marcipán ruhába öltöztettem. Kedvenc indás mintámmal díszítettem. 

 Kezdő szakácsnő koromból két egyszerű torta: virág és katica. ekkor kezdtem felfedezni a sütés-főzés örömét. 

Anyáknapi piros szíves tortácska. 
A Barbie torta hatalmas örömet okozott a lányomnak. A gyerekek el sem hitték, hogy ez valóban egy torta, amíg fel nem vágtuk. 
Itt pedig én volnék, kétévesen a szülinapi tortámmal. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése