2018. március 1., csütörtök

Tavaszköszöntő


Ha hiszitek, ha nem ez egy tál kókuszgolyó.
Az történt, hogy maradt 5 dkg kókuszreszelékem, és gondoltam, készítek pár darab raffaellóra hasonlító kókuszkrémes golyót egészséges változatban, csak úgy, gondolomformán, recept nélkül. Ahogy adagoltam a hozzávalókat, utolsó pillanatban úgy döntöttem, hogy mégis inkább egy pitét sütök belőle. Hihetetlenül finom és könnyű lett, ami most csak azért bosszantó, mert nem tudom, hogyan csináltam. Kb 5 dkg kókuszreszelék, 10-12 dkg zabpehely, 4 dl kefír, 1 reszelt alma és 3 tojás volt benne, édesítő, sütőpor, szódabikarbóna.  A tetejére szórtam pár epret és almakockákat. Sajnos nem írtam fel közben az adatokat, nem mértem le semmit, mert hát ugye eredetileg nem is pitét, hanem kókuszgolyót akartam készíteni.  Lám-lám, a nagy felfedezések véletlenül születnek, lásd röntgensugár felfedezése, vagy a Zsolnay tiger máz feltalálása. No nem mintha a pitémet ezekhez a találmányokhoz tudnám mérni. Megpróbálom újra összeállítani ezt a csodás sütit és akkor tudok pontos receptet adni. Addig az emberiségnek sajnos nélkülöznie kell ezt a tudást. :)

Valami ilyesmi lehetett, mint ez a kókuszos gyümölcspite, csak lágyabb lett a tésztája.

Evvel a kicsit vicces poszttal köszöntöm a tavaszt - így, március elsején - reménykedve a madárcsicsergős, napsütéses tavaszi napok eljövetelében. 


Tavaszköszöntő festésem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése