2016. március 27., vasárnap

A sajtos


A SAJTOS

Ez az első és legkedvesebb sajtos receptem, amit használok, hiszen még az egyetemen tanultam az egyik csoporttársamtól. Nem emlékszem pontosan, de azt hiszem, hogy abban nem volt tojássárgája, én pedig szoktam bele tenni. Ez egy igen gazdaságos recept, mert sajt csak a tetején van, és igen kevés is elég rá.

Amire szükségem lesz a tésztához:
30 dkg liszt, 15 dkg vaj, 1 pohár tejföl, 1 tojássárgája, 1 teáskanál só

A tészta tetejére:
1 tojássárgája, 10 dkg krémsajt (ez el is hagyható), egy marék reszelt sajt, kevés pirospaprika, köménymag

Így készítem:   

A tészta hozzávalóit gyorsan összegyúrom, sütőpapíron téglalap formájúra nyújtom, majd a tepsibe húzom a papírral együtt. Egy tojássárgáját simára keverek 10 dkg krémsajttal és bekenem vele a tészta tetejét. Pizzavágóval csíkokra, háromszögekre, négyzetekre vágom. Megszórom egy részét pirospaprikáva és sajttall, egy másikat köménymaggalés sajttal és a maradékot csak sajttal. 200 fokon ropogósra sütöm.

Most kefírrel helyettesítettem a tejfölt, a liszt felét pedig rozsliszttel, így egy kicsivel kevesebb benne a kalória. Ha a krémsajt-tojássárgája keverék helyett csak tojássárgáját teszünk a tetejére, úgy is nagyon finom lesz.

Hasonló receptek a blogon:
http://cookedandbakedbyera.blogspot.hu/2014/03/sajtos-lapocskak.html





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése