2016. március 27., vasárnap

Cukkini-spagetti házi diópesztóval


Tészta nincsen ebben az ételben, maga a cukkini a tészta. Trükkös konyhai eszközzel spagetti alakúra vághatjuk a cukkinit, akár spirálformájúra is. Én nem használtam ilyesmit, hanem vékony csíkokra vágtam a cukkinit, majd sós vízben épp csak  felforraltam és alaposan leszűrtem. Tányérra halmoztam, és rákanalaztam a házi pesztóból. Bazsalikomlevél díszt kapott, de finom rajta a reszelt parmezán is. 
Adtam hozzá friss paradicsomot is, de talán még finomabb lenne tepsiben sült paradicsommal. Lásd pl egy korábbi írásomat a tepsiben sült zöldségekről : http://cookedandbakedbyera.blogspot.hu/2014/05/hipergyors-vacsorak.html

A peszto (olaszul pesto alla genovese) tésztaszósz eredeti hozzávalói: fenyőmag, bazsalikom, fokhagyma, olívaolaj, parmezán, só, bors. A mi házi pesztónkat dióból, mandulából készítem és parmezán nélkül. Így sokkal gazdaságosabb, hiszen egészen pici tasak fenyőmag, parmezán is sokba kerül. Ha mandulából készítem, akkor leforrázom a mandulákat és leszedem a héját. A diót vagy mandulát mindig megpirítom, mielőtt az aprítóba tenném. Bazsalikomlevelet, zúzott fokhagymát teszek bele és megöntözöm olívaolajjal. Sózom, borsozom. Hűtőbe tartva hosszabb ideig is eláll. Lehet enni sült krumplihoz, vagy akár pirítós kenyérre kenve is. Boltban lehet gyári pesztót kapni, de a házi sokkal finomabb!

Ötlet: ezt a cukkinit avokádókrémmel is kínálhatjuk.
Fokhagymás avokádókrém a blogon:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése